Black Sabbath - Live at Moscow 1989.

Black Sabbath

Tracklist:

1. A Gates Of Hell
2. Headless Cross
3. Neon Knights
4. Children Of The Sea
5. Nicholls / Iommi bevezetése -> Die Young
6. Apache [hangszeres - eredetileg végzi Hank Marvin And The Shadows]
7. Amikor a Halál kéri [két kis kimaradás az elején]
8. War Pigs
9. MC (a tolmács)
10. Guitar intro -> Black Sabbath
11. Iron Man
12. Children Of The Grave
13. Menny és pokol
14. Paranoid -> Heaven and Hell [Reprise]
15. Outro-Pehely

- Tony Iommi / Guitar
- Tony Martin / Vocals
- Neil Murray / Bass
- Cozy Powell / Drums
- Geoff Nicholls / Keyboards

A Black Sabbath történetének három arany-kora volt... A hetvenes években az Ozzy-éra lemezeivel váltak korszakalkotó zenekarrá... A nyolcvanas évek elején, rövid ideig (a Heaven And Hell zenekar kapcsán mostanában sokat emlegetett) Dio-korszak tette őket ismét a legnagyobbak fölé... A harmadik arany-kort, Ozzy Osbourne és Ronnie James Dio után egy ismeretlen énekes neve fémjelez: Tony Martin, aki a Black Sabbath utolsó hat stúdió lemeze közül ötön szerepelt és akinek sem előtte, sem utána nem volt értékelhető karrierje... Viszont a szereplésével készült öt albumból minimum hárommal arany betűkkel írta a nevét a zenekar kilencvenes éveinek történetébe...
A Dio-korszak három lemeze után nagy volt a kavarodás a Black Sabbath környékén... Rövid időre és a Born Again albumra Ian Gillan érkezett, majd a Deep Purple újrázás kapcsán távozott... A csapat gyakorlatilag feloszlott, Tony Iommi szóló pályafutást kezdett indítani Glenn Hughes-al, de végül a Seventh Star című album mégsem szólóként, hanem Black Sabbath sorlemezként jelent meg... De az egyre fokozódó drog-problémái miatt Glenn Hughes sem maradt sokáig, helyére a nagyon tehetséges, de rettentő balszerencsés Ray Gillen érkezett (1986–1987), akivel el is kezdték, a végül nélküle 1987. novemberében megjelent The Eternal Idol album felvételeit... Ezen a már szinte kész albumon mutatkozott be Tony Martin, az az ismeretlen énekes, aki a Dio-korszak nagyságának egyedüli letéteményesévé tudott válni a zenekar egész történetében...
A Seventh Star (1986) hullámzó minősége után a The Eternal Idol (1987) is mindenben nagyon hasonló tudott csak lenni, de az előtte még teljesen ismeretlen Tony Martin hangjával érezhetően a helyére billent Tony Iommi egója... Zenekart kezdett építeni. Beszállt melléjük Cozy Powell dobos-legenda társnak és rögzítették a Headless Cross (1989) albumot, ami olyan jól sikerült, hogy a cikkemet majdnem arról kezdtem írni... Tony Martin hangja nagyban emlékeztetett a Dio-korszak karcosságára, de vele epikusabb és modernebb művek születtek... Gyorsan jött a folytatás, a Tyr (1990) album, ami szintén a korszak egyik legjobban sikerült albuma lett... A rajta szereplő Anno Mundi című dalról nemrég azt írta egy Sabbath-hívő, hogy ez a zenekar legjobb dala... Újra sikeresek lettek... Újra a legnagyobbak között kezdték emlegetni a zenekart! A Dehumanizer (1992) albumra nem véletlenül tért vissza Ronnie James Dio... A Dehumanizer-t az utókor tudja csak megfelelően kezelni, az biztos, hogy a világ még nem volt felkészülve rá... és így Dio ismét távozott... És a helyére megint nem volt jobb jelölt Tony Martin-nál!
forrás: passzio.hu

 

Rockhírock

  • 2018, október 22

    Kevés olyan magyar banda van, amely a Piramishoz hasonló őrületet váltott ki a tömegekből. Révész Sanyi és társai valami olyasmit jelentettek a magyar tiniknek, mint a jóval szerencsésebb angolszászoknak a Black Sabbath vagy a Led Zeppelin.

  • 2018, október 15

    Noha már az 1969-es Woodstock előtt is voltak hasonló rendezvények (Monterey Pop Festival, Isle Of Wight Festival), mégis szinte mindenki a – hivatalos nevén – Woodstock Music & Art Fairt tartja a mai zenei fesztiválok ősatyjának. A Woodstock 50.

  • 2018, szeptember

    Rocktörténelmi helyszínné lett az abonyi vasútállomás melletti kiskocsma 1984. április 6-án. Itt és ekkor lépett fel a P. Mobil több rekesz Kőbányai világosért és több tányér pacalért. S egy nagy alumínium fazéknyi

  • 2018, szeptember

    Radics Béla (Budapest, 1946. február 6. - Budapest, 1982. október 18.) gitárvirtuóz sorsa szimbolikusan jeleníti meg a diktatúra évtizedeit, a rendszer által támogatott munkásosztály gyermekének lehetőségeit. A magyar Jimi Hendrixként is emlegetett, progresszív és blues zenét játszó gitáros első együttesével, a Sakk-Mattal még felléphetett a Budai Ifjúsági Parkban, önálló lemezt azonban nem

  • 2018, szeptember

    Nagyon úgy fest, hogy mostanra már kész tényként kezelhető két dolog:
    - Tényleg lesz új AC/DC-lemez.
    - A leghosszabb ideig egyben levő felállás rögzíti, azaz Angus Young, Malcolm Young, Phil Rudd, Cliff Williams és Brian

Oldalak