HammerWorld

Feliratkozás HammerWorld hírcsatorna csatornájára
HammerWorld Forró Drót (hu/atom)
Frissítve: 1 óra 54 perc

THY ART IS MURDER - Új dal és videoklip: The Son Of Misery

2 óra 20 perc

Dear Desolation címmel augusztus 18-án lát napvilágot a deathcore vonalas ausztrál Thy Art Is Murder negyedik albuma, amelyről máris meghallgatható a második dal is, a klippel kísért The Son Of Misery. A két éve kiadott Holy War albumot követően CJ McMahon énekes kiszállt a csapatból, mert nősülni akart, családot alapítani, az éveken át tartó folyamatos turnézás, valamint a pénztelenség pedig kimerítette. CJ azonban az év elején visszatért a Thy Art Is Murder élére, így az új albumon is ő hallható.

A Dear Desolation lemez is Will Purney producerrel készült el, a lemezborítót pedig Eliran Kantor (Testament, Iced Earth, Sodom stb.) festette.



www.facebook.com/thyartismurder



THY ART IS MURDER - The Son Of Misery (a 2017-es Dear Desolation albumhoz)




THY ART IS MURDER - Slaves Beyond Death (a 2017-es Dear Desolation albumhoz)




THY ART IS MURDER - No Absolution (2017)

 

DEEP PURPLE - 13 perces kisfilmmé változtatták a Johnny's Band videót

8 óra 49 perc

Áprilisban jelent meg az új Deep Purple album, az InFinite, amelynek Johnny's Band dalához elkészült a múlt hónap elején egy 4 perces klip, most pedig egy hosszabb verzió is született, egy 13 perces kisfilm egy képzeletbeli banda viszontagságairól. Ezt a videót is Craig Hooper és Collin Games rendezte. Egy limitált EP-n is kijön majd a Johnny's Band dal, augusztus 4-én, négy korábban ki nem adott felvétel társaságában.

"A VH1 csatorna Behind The Music sorozata jutott eszembe és az, hogy minden bandának ugyanolyan a története - mondta a basszer Roger Glover a nóta kapcsán. - Kezdetben semmijük sincs, aztán jön némi siker, majd az óriási siker, aztán a pia, a drogok és a nők tönkreteszik őket. Nekiállnak pereskedni egymással, majd húsz év elteltével újra összeállnak, mert rájönnek, hogy az együtt töltött idő volt a legjobb. A Johnny's Band tehát minden banda sztorija. Egy univerzális történet. De nem a Pirple-ről szól! A gitárszólóban van egy kis utalás a Louie Louie dalra, ami a 60-as évekbe ágyazza a nótát."
 


www.facebook.com/officialdeeppurple
 

A 2013-as Now What? lemez folytatásának felvételei még 2016 elején indultak Nashville-ben, és a producer ezúttal is Bob Ezrin (KISS, Pink Floyd, Alice Cooper, Kansas stb.) volt.

 

DEEP PURPLE - Johnny's Band (hosszú verzió, a 2017-es InFinite albumhoz)




DEEP PURPLE - Johnny's Band (a 2017-es InFinite albumhoz)







 


HammerWorld interjú Roger Glover basszusgitárossal (a februári számunkban jelent meg)


A 2013-as Now What?! album roppant kedvező fogadtatása után a brit hard rock intézmény Deep Purple többször is körbekoncertezte a bolygót, közben hivatalosan is "Halhatatlanná" vált, most pedig eljött az ideje egy új stúdióalbumnak. Az InFinite címet viselő 20. Purple nagylemezzel kapcsolatban Roger Glover basszusgitárost kérdeztük, de azt is meg akartuk tudakolni tőle, hogy mit is jelent a vészjósló The Long Goodbye turné elnevezés.



Elsőként a Time For Bedlam nótát mutattátok be az új lemezről. Miért éppen ezt a dalt választottátok ki?

„Ez egy közös döntés volt, amikor kiderült, hogy a kiadónak szüksége lenne egy felvezető dalra, amit február elején kislemezként is ki akarnak adni néhány extra nótával. Izgalmas, friss hangzású, ugyanakkor nagyon is Deep Purple szám, és a szövege is tökéletesen passzol a mai időkhöz. Hát nem egy bolondokházában élünk? (nevet) Elég csak elolvasni a vezető híreket..."


Összesen hány dalt vettetek most fel?

„A lemezen tíz szám lesz, és azok közül kettő szerepel a kislemezen. Összesen 12 dalt rögzítettünk, de van még néhány extra felvételünk is, amelyek vagy napvilágot látnak majd, vagy nem."


A 2013-as Now What!? albumot nyolc év szünet előzte meg. Ezek szerint lendületben vagytok...

„Igazából a Now What? felvétele után azonnal nekiláthattunk volna egy új albumnak, akkora volt bennünk a svung. Bob Ezrin producer már 2014-ben szeretett volna egy új stúdiózást, de a Deep Purple mindig is egy koncertbanda volt, imádunk turnézni, és szerencsére tudunk is jó sokat. Szóval, akkor az még korai lett volna. De már akkoriban is volt egy dalírós session. Ez nálunk mindig hasonlóan megy. Megállapodunk egy helyszínben, összejön a komplett banda és jammelünk, dalokat, témákat rakunk össze. Ehhez nem is kell konkrét cél, tehát az sem, hogy beírjuk előtte a naptárba a stúdiózás kezdetét. Szeretünk jammelni. Együtt lenni, poénkodni, zenélni. Ez történt akkor Portugáliában is."


És miért éppen ott?

„Ennek két oka is volt. Az egyik, hogy Ian Gillannek van ott egy háza, ahol amúgy is gyakran vendégeskedünk. A másik ok pedig az, hogy az Iron Maidenből Steve Harris épített Portugáliában egy stúdiót. Akkor még nem is volt egészen kész, de Steve átengedte nekünk a saját helyiségét. Jóban vagyunk, már nagyon régóta. De volt egy németországi session is, nagyjából egy évvel később. Ilyenkor persze csak zenék születnek, a szövegeket Iannel kettesben szoktuk megírni, az már a folyamat vége. Aztán 2016 februárjában Nashville-ben felvettük a dalokat, majd nem sokkal később Torontóban az énektémák is felvételre kerültek."


A stúdióban ezúttal is élőben vettétek fel a dalokat?

„Igen, pont úgy, mint legutóbb. Nálunk mindig ez a módszer. A dalírós sessionök kellő alapot biztosítanak ehhez, az élő játék pedig spontán, friss jelleget ad a daloknak. Egész más, mint hangszerenként felvenni a számokat. Olyankor szerintem épp a lényeg veszik el."
 


DEEP PURPLE - Time For Bedlam (szöveges videó a 2017-es InFinite albumhoz)



A Now What? egy nagyon jól sikerült anyag volt. Ahhoz képest milyen lesz az InFinite?

„Nem nagyon szeretem, és nem is tudom jól szavakkal leírni a zenét. Ez kicsit olyan, mintha el akarnád mesélni a Mona Lisát. Van egy nő, aki sejtelmesen mosolyog. Talán áll, de talán ül... (nevet) A festményt látni kell, a zenét meg hallgatni. A szavak játéka a politikusoknak való, nem igaz? (nevet) Az azonban biztos, hogy a Now What? új lendületet adott. Ami persze vicces egy magunkfajta csapat esetében, de tényleg így volt. Jó volt a lemez fogadtatása is, a turnék során legalább hat nótát játszottunk is róla. És a koncerteken mindig lemérhető, hogy szeretik-e az új dalokat. Hallani a reakciót.­ És néhány új nótát szinte ugyanolyan lel­kesedés fogadott, mint a nagy klasszikusokat.

Ami az új anyagot illeti, valamivel súlyosabb lesz, mint a Now What?, de tartogatunk azért néhány meglepetést is. Ahogy szoktunk. Minden lemeznek más és más a karaktere, hiszen más időszakban születnek. Ha akarnánk, akkor sem tudnánk megismételni egyik korábbi lemezünket sem. A Now What!? 2013 tavaszán jött ki, és azóta rendesen megváltozott a világ, ezt nem is szükséges ecsetelnem. Amikor pedig dalokat, szövegeket írunk, csupán reflektálunk arra, amit látunk szerte a világban. Mivel állandóan úton vagyunk, többet is látunk, tapasztalunk, mint a legtöbb ember.

Sokan csak a tévéből, a netről, az újságokból szerzik az értesüléseiket, mi viszont a saját szemünkkel is látunk dolgokat. Amikor turnén vagyunk, találkozunk a helyiekkel, a rajongókkal... Folyamatosan jönnek az élmények, a benyomások, a tapasztalatok. 70 felé járunk Iannel, én már el is múltam 70, és eb­­ben a korban már nem a dögös csajok meg a szuper járgányok foglalkoztatják az embert, hanem a megélt, átélt dolgok. Ezekről mesélünk az új dalokban is."


Producerként is sokat dolgoztál egy időben...

„Ó, az már nagyon régen volt!"


Annyira azért nem, hiszen a legutóbb kiadott két koncert DVD keverését is te felügyelted...

„Az azért egész más, mint producerként dolgozni egy lemezen. A stúdiós munka mindig is érdekelt, de a DVD-k keverését igazi szakemberek végezték, akik remekül dolgoztak. Én csak pár napot töltöttem el velük, hogy biztosan ne legyen semmi gond. De valóban volt egy időszak az életemben, nagyjából hat év, amikor csakis producer voltam. Az aktív zenélés mellett nehéz ilyesmit csinálni. Két lovat nem lehet egyszerre megülni.  Eredetileg a Rainbow-nál is csak producerként álltam csatasorba, csak menet közben alakultak úgy a dolgok, hogy végül a bandában kötöttem ki. És maradtam is, amíg a Purple újra el nem indult."


A Judas Priest 1977-es Sin After Sin lemezének például te voltál a producere. Velük milyen volt együtt dolgozni?

„Nem is tudom, elég fura volt az a helyzet. Lehívtak egy próbára, hogy hallgassam meg őket, az új dalaikat, de valahogy azt éreztem, hogy mégsem örülnek annak, hogy ott vagyok. Végül úgy is döntöttek, hogy nincs szükségük producerre, majd valamivel később Glenn Tipton mégis felhívott, hogy ráérek-e, mert kirúgták a dobosukat, és kéne a segítségem.

Kiderült, hogy Simon Phillips dobossal veszik fel az új dalokat, aki történetesen nagyon jó barátom volt, és egy rettenetesen jó dobos, úgyhogy igent mondtam. Végül hat napunk maradt a lemez befejezésére, szóval nem nagyon volt idő arra, hogy elmélyedjek a dalokban. Akkoriban még a banda stílusa is kialakulóban volt. De maga a lemez jól sikerült, ez azonban nem igazán az én érdemem."
 


DEEP PURPLE - All I Got Is You (a 2017-es InFinite albumhoz)



2016-ban végre a Deep Purp­le is bekerült a Rock'n'Roll Hall Of Fame-be, a "Halhatatlanok" közé. Jelent vagy jelentett ez számodra valamit?

„A harmadik jelölésnél már tényleg úgy voltam ezzel, hogy ez egy vicc. Persze, ilyenkor illik elmondani, hogy mekkora megtiszteltetés, mennyire örülünk, de őszintén szólva, nem gondolok túl sokat erről a cirkuszról. Ha valóban komolyan vennék a dolgukat, akkor a Deep Purple-nek már legalább 20 éve a Hall Of Fame-ben lett volna a helye. És akkor Jon Lord barátom is ott lehetett volna velünk... De hát a figurákat, akik döntenek a jelölésről, a beiktatásról, cseppet sem lehet komolyan venni. Az egyikük konkrétan azt bírta kiköhögni rólunk, hogy a Deep Purple egyslágeres csoda. Erre most mit lehet mondani? (nevet) Ez egy cirkusz, egy vakítás, semmi több. Az számít, amit az ember a színpad előtt lát. A többi mind csak humbug. Ez az én véleményem."


Amióta meghirdettétek az új albumhoz kapcsolódó The Long Goodbye turnét, mindenki arról beszél, hogy ez lesz az utolsó turnétok. Tényleg az lesz?


„Minimum a Purpendicular album óta azt hallom magunkról, hogy még egy turné és a Deep Purple végleg leáll. És annak már húsz éve! (nevet) A legutóbbi lemeznél is erről pletykáltak, és persze most is. A turné elnevezése inkább csak erre reflektál, amolyan Purple-iróniával. Azt persze senki sem tudhatja, hogy mit hoz a jövő, de én bízom benne, hogy örökké fogunk élni és sosem állunk le a lemezkészítéssel, a turnézással. Nézd, világ életemben zenész voltam, sosem csináltam mást. Jó, leszámítva a producerkedős éveket.

Ha a Deep Purple nem lenne, azt sem tudnám, mihez kezdjek magammal. Üljek otthon, Svájcban és nézzem, ahogy a kertben nő a fű?! És ezzel a többiek is ugyanígy vannak. Ian Gillan is folyamatosan csinál valamit, számunkra a zenélés egy életforma. Ha nem zenélnénk, az olyan lenne, mintha hirtelen levágnák a végtagjainkat. Nyilván eljön majd a nap, amikor már nem leszünk képesek arra, hogy hozzuk, amit kell, de erről nem mi fogunk dönteni. Amíg pedig lehetséges, a Deep Purple zenélni fog."


Sokan már az album formátumot is elavultnak tartják.

„Ez az ő bajuk. A világ folyamatosan változik, de ez nem jelenti azt, hogy neked is mást kell gondolnod, mint korábban. Én ma is vallom, hogy az album, a nagylemez egy művészi kifejezési forma, és amíg vannak, akik ezt ugyanígy látják, addig lesznek nagylemezek is. A mai világ a vágyak azonnali és gyors kielégítésének igényéről szól, folyamatosan újabb és újabb ingerek érnek, de mindig lesznek olyanok, akik számára az jelenti az igazi élményt, ha elmerülhetnek egy frissen megjelent lemezben, kizárva a világ minden őrületét."
 


DEEP PURPLE - Time For Bedlam (beharangozó a 2017-es InFinite albumhoz)










 

KORN - Head gitáros: "Elegem van ebből az öngyilkosság szarságból!"

cs, 07/20/2017 - 23:48

A Korn gitárosa, Brian "Head" Welch a Facebookon reagált a Linkin Park énekes öngyilkosságára. Chester Bennington halála feldühítette a gitárost, szerinte az öngyilkosság gyáva megoldás.

 



"Őszintén, Chester egy régi barát, akivel rengeteget lógtam együtt, vannak barátaim, akik nagyon közel álltak hozzá, és ami történt, az rettenetesen dühít! Hogy képesek ezek a fickók egy ilyen üzenetet küldeni a gyermekeiknek és a rajongóiknak?! Elegem van ebből az öngyilkosság szarságból!

Én is küzdöttem depresszióval/mentális betegséggel, és próbálok megértő lenni, de ez nagyon nehéz, amikor dühös vagy! Ami sok az sok! Magukra hagyni a gyermekeidet, a rajongókat, és elvenni az életedet egy gyáva kiút!!!"


 

 

RAGE - Friss saját szavaikkal videó a július végi albumhoz

cs, 07/20/2017 - 23:26

Seasons Of The Black címmel jelenik meg július 28-án az új felállású Rage zenekar második albuma. A tavalyi The Devil Strikes Again lemez folytatásához a korábbi előzetes dalok után most megérkezett a Saját szavaikkal videósorozat második része is..

Jó hír, hogy 2018. január 15-én a Rage a Gus G. vezette Firewind társaságában be is mutatja nekünk az új anyagot az A38 Hajón. A basszer/énekes Peavy mellé Marcos Rodriguez gitáros/énekes, valamint Vassilios "Lucky" Maniatopoulos dobos/énekes sorakozott fel még 2015-ben.

 



www.facebook.com/RageOfficialBand



A januári koncert Facebook oldala




RAGE - Saját szavaikkal a 2017-es Seasons Of The Black albumhoz #1




RAGE - Saját szavaikkal a 2017-es Seasons Of The Black albumhoz #2



A tavalyi The Devil Strikes Again folytatásának lesz egy bónusz CD-je is, amelyre a Rage-előd Avenger (1983-1986) hat dalának újra felvett verzója kerül fel, és az átgyúrt klasszikusok közül máris megismerkedhetsz az eredetileg az 1985-ös Avenger albumon (Prayers Of Steel) megjelent Adoration dal új változatával.


RAGE - Adoration (Avenger, a 2017-es Seasons Of The Black albumról)




RAGE - Blackened Kharma (a 2017-es Seasons Of The Black albumhoz)

 






RAGE - Előzetes a 2017-es Seasons Of The Black albumhoz #4




RAGE - Előzetes a 2017-es Seasons Of The Black albumhoz #3




RAGE - Előzetes a 2017-es Seasons Of The Black albumhoz #2

 


RAGE - Előzetes a 2017-es Seasons Of The Black albumhoz #1

 




 

LINKIN PARK - Chester Bennington énekes öngyilkos lett

cs, 07/20/2017 - 22:57

A Linkin Park énekese, Chester Bennington öngyilkos lett, felakasztotta magát. A 41 éves énekes holttestét csütörtökön fedezték fel Los Angelesben, helyi idő szerint reggel 9-kor. Chester a saját otthonában akasztotta fel magát. Egyedül tartózkodott otthon, a családja elutazott, holttestére az egyik alkalmazott talált rá.

 



Az énekesnek hat gyermeke volt, három a jelenlegi feleségétől, Talinda Bentley-től, akit 2006-ban vett el, három pedig korábbi kapcsolatokból. Chester hosszú évek óta küzdött a drog és alkohol függőségével, és korábban beszélt arról, hogy öngyilkosságot akart elkövetni, mert gyermekkorában szexuális zaklatás áldozata volt.

Chester Bennington 2013 májusától 2015 végéig a Stone Temple Pilots-ban is énekelt, Scott Weiland utódjaként. Weiland 2015 decemberében hunyt el drogtúladagolásban. Chester jó barátja volt a néhai Soundgarden énekesnek, Chris Cornellnek, aki májusban akasztotta fel magát és pont a mai napon lett volna 53 éves.


Nyugodjék békében!


A halálhírt Mike Shinoda, a Linkin Park énekes-rappere is megerősítette meg a  Twitter oldalán. "Nagyon szomorú a hír, de igaz. Amint lesz hivatalos közleményünk megosztjuk veletek."


A májusban megjelent Linkin Park album, a One More Light lemez Talking To Myself dalához épp most készült el egy új klip.


LINKIN PARK - Talking To Myself (a 2017-es One More Light albumhoz)


 

 

BREAKING: Linkin Park singer Chester Bennington dies at 41, Los Angeles County coroner says.

— The Associated Press (@AP) July 20, 2017


Shocked and heartbroken, but it's true. An official statement will come out as soon as we have one.

— Mike Shinoda (@mikeshinoda) July 20, 2017


I am in tears.Chester just told me how happy he was…..He was such a sweet and talented man……Ifeel so sad for his family,band mates and fans


— Nikki Sixx (@NikkiSixx) July 20, 2017


Chester was one of the kindest men I've had on my show. My heart breaks for his family and friends. He will be missed terribly.

— Jimmy Kimmel (@jimmykimmel) July 20, 2017


I'm loss for words.... why, why, why. Rest in peace, Chester. https://t.co/tzbJ91kIq3

— Cristina Scabbia (@MissScabbia) July 20, 2017


Absolutely no words. Speechless and so sad #RIPChesterBennington . I am such a fan.

— John Cooper (@johnlcooper) July 20, 2017


OMFG I just heard the horrible news about Chester Bennington, how awful! My heart goes to the LP families, I was shocked to hear this today!

— AREJAY HALE (@AREJAYHALE) July 20, 2017


https://t.co/caPn5zSTfm!!!!! Can't believe this!!! Why??? Rest in Peace Chester B...All of Thoughts and Prayers go out to ur family???

— BulletBoys (@TheBulletBoys) July 20, 2017


Shocked & saddened to hear of Chester's death. He was one of the modern singers that I really respected & admired. RIP friend? @linkinpark pic.twitter.com/oqMDnt6RVE

— MichaelSweet Stryper (@michaelhsweet) July 20, 2017


Completely stunned to hear of Chester Bennington's passing. My heart is with his family and friends, what an absolutely tragic loss.

— Andy Biersack (@andyblack) July 20, 2017


RIP Chester B.

— Duff McKagan (@DuffMcKagan) July 20, 2017


Rest In Peace Chester Bennington. We will miss youbrother. Cant believe we lost another one.

— Nonpoint (@nonpoint) July 20, 2017


Our Thoughts & Prayers To The Family, Friends & Fans Of Chester Bennington, Linkin Park...RIP...Far too young...

— David Coverdale (@davidcoverdale) July 20, 2017


Chester Bennington was found dead this morning. What a tragedy. I am shocked. My heartfelt condolences. God bless him and his family. RIP

— Juan Croucier (@Juan_Croucier) July 20, 2017


This is horrible. I've known him since Ozzfest. A beautiful soul, incredible talent. Much love to his family & fans "RIP Chester Bennington" pic.twitter.com/RXz2RqjUJY

— ❄️ OTEP SHAMAYA (@otepofficial) July 20, 2017


Any metal or hardcore dude that hated on Linkin Park was just mad they didn't have an album that went diamond & an army of dedicated fans.

— Jamey Jasta (@jameyjasta) July 20, 2017


GOD BLESS CHESTER BENNINGTON / 1976-2O17 - Condolences & PRAYERS of STRENGTH & LIGHT To HIM & HIS FAMILY - tBLSt SDMF pic.twitter.com/njP6scTQZG

— Zakk Wylde (@ZakkWyldeBLS) July 20, 2017


My Heart is Broken with the loss of Chester he was a kind and talented friend and fellow musician who ... https://t.co/0ykUUS2lE6

— matt sorum (@mattsorum) July 20, 2017


?????????

A post shared by Dave Navarro (@davenavarro) on Jul 20, 2017 at 2:58pm PDT

Our deepest condolences go out to his family,band members,friends,fans, & everyone who loved him as we did. RIP Chester, you will be missed. pic.twitter.com/7DJPGhFRLb

— Disturbed (@Disturbed) July 20, 2017


It's hitting me now. RIP Chester. ? https://t.co/PQChfRVuiK

— Morgan Rose (@morgan7d) July 20, 2017


2017 is turning out to be just as shitty as 2016.... Chester Bennington R.I.P.!!!! WTF

— John Corabi (@Crablegs59) July 20, 2017


 

AMON AMARTH - Az ex-Candlemass énekessel adták elő a Hel dalt, videóval

cs, 07/20/2017 - 11:22

Az augusztus 23-án a Barba Negra Trackben játszó Amon Amarth pár napja a svédországi Gefle Metal Fesztiválon az ex-Candlemass énekessel adta elő a Hel című dalt, amely eredetileg a 2008-as Deceiver Of The Gods albumon jelent meg - Messiah Marcolin vendégeskedésével. Egy rajongói videót meg is nézhetsz a közös akcióról.

Pár napja egy új videóval jelentkezett az Amon Amarth. A tavalyi Jomsviking album The Way Of Vikings dalához a lengyel Grupa 13 stábbal (Behemoth, Kreator stb.) forgatták a cseppet sem vikinges klipet, amelyben még régi magyar 100 forintos is felbukkan.

 



A koncert Facebook oldala
 
A Hammer Concerts bemutatja:
Jomsviking European Tour 2017

AMON AMARTH
Augusztus 23. Budapest Barba Negra Track


 



Jegyek
6999 Ft - Elővételben
7999 Ft - A koncert napján



AMON AMARTH w/ MESSIAH MARCOLIN - Hel (Gefle Metal Festival, Gävle)




AMON AMARTH - The Way Of Vikings (a 2016-os Jomsviking albumhoz)







 



 

ATTIC - Új dal King Diamond legnagyobb rajongóitól: Sanctimonious

cs, 07/20/2017 - 07:01

Sanctimonious címmel augusztus 18-án jelenik meg a King Diamond, Mercyful Fate hangulatú klasszikus metalt játszó német Attic második albuma, a 2012-es The Invocation lemez folytatása. A Ván Records gondozásában napvilágot látó albumról már bemutattuk a klippel kísért The Hound Of Heaven dalt, most pedig itt a lemez címadó tétele, egy szöveges videóval.

 



www.facebook.com/atticfuneral


A 13 tételes új Attic lemez természetes egy konceptalbum lesz, a horror-sztori egy kolostorban játszódik, a borítót pedig ezúttal is Markus Vesper készítette.



ATTIC - Sanctimonious (szöveges videó a 2017-es Sanctimonious albumhoz)




ATTIC - The Hound Of Heaven (a 2017-es Sanctimonious albumhoz)










 

 

ACCEPT - A harmadik előzetes az augusztus elején érkező albumhoz

cs, 07/20/2017 - 06:40

The Rise Of Chaos címmel jelenik meg augusztus 4-én az Accept új stúdióalbuma. A klipes címadó dal után a harmadik albumelőzetes is megérkezett a teuton metal legendától.

A 2009-es újraindulás óta ez lesz a legendás német metal banda negyedik lemeze, a borítót pedig ezúttal Havancsák Gyula készítette.


 






ACCEPT - Előzetes a 2017-es The Rise Of Chaos albumhoz #3




ACCEPT - Előzetes a 2017-es The Rise Of Chaos albumhoz #2




ACCEPT - Előzetes a 2017-es The Rise Of Chaos albumhoz #1




ACCEPT - The Rise Of Chaos (a 2017-es The Rise Of Chaos albumhoz)




ACCEPT - Werkfilm a The Rise Of Chaos kliphez 3.




ACCEPT - Werkfilm a The Rise Of Chaos kliphez 2.




ACCEPT - Werkfilm a The Rise Of Chaos kliphez 1.



 

"A The Rise Of Chaos gondolata olyasmi, amin az utóbbi időben gyakran töprengtem - mondja Wolf Hoffmann gitáros. - Akármerre is járunk, mindenfelé vannak rejtett, vagy éppen nagyon is látható jelei a rombolásnak, és ezek valahogy megváltoztatják az eddig ismert világot. Ami ma még áll, holnapra eltűnhet, és ez eléggé irritáló, mert annyi szinten megesik. Senki sem tudhatja, holnap mi kerül sorra. A borító a legutóbbi színpadképünket mutatja, de nyilvánvalóan lerombolva... mintha csak egy katasztófa történt volna!"




 



Az új album élő premierje egy nappal a megjelenés előtt lesz a Wacken fesztiválon, ahol egy különleges bulit ad majd az Accept.

 



A Wacken-buli első részét egy klasszikus szett alkotja majd, régi és újabb kori sikernótákkal, a második részben a gitáros Wolf Hoffmann tavaly kiadott Headbangers Symphony szólóalbumáról fognak játszani, kiegészülve a Cseh Nemzeti Szimfonikusokkal, a harmadik részben pedig szintén szimfonikusokkal játszanak majd Accept dalokat, egy komplex multimédia show kíséretében.



A tavalyi szólóalbum kapcsán, amelyre klasszikus zeneszerzők munkáinak metalos, de nagyzenekari vagy vonós hangszereléssel kísért verziói kerültek fel, Hoffmann mester így nyilatkozott a Hammernek:


Az Accept zenéjébe aránylag korán elkezdtél klasszikus zenei elemeket, dallamokat beépíteni. Miért?

„Odahaza a szüleim rengeteg klasszikus zenét hallgattak, de különösebben nem fogott meg egyik sem. Ismertem a legnépszerűbb dallamokat, zeneszerzőket, mert ez szólt a háttérben, de már a húszas éveimben jártam, amikor igazán felfedeztem a klasszikus zene szépségét. Elsődlegesen Csajkovszkij volt a kedvencem. Ekkor már az Accept tagja voltam, lényegében a zenélés volt a munkám. Mindig is kerestem a lehetőségét, hogy minél többet tudjak meg a zenéről, és igyekeztem is kombinálni a két világot. Már az 1981-es Breaker lemezen is voltak ilyen jellegű dolgaim. Például a Son Of A Bitch dalban klasszikus ihletésű riffek szerepelnek, de ilyesmi hallható a Neon Nights-ban és a Fast As A Sharkban is. De semmiképpen sem voltam úttörő ezen a téren, hiszen Ritchie Blackmore vagy Uli Jon Roth nálam jóval korábban is beépített klasszikus elemeket a zenéjébe. És őket tartottam a legnagyobb mestereimnek."


A Head­ban­gers Symphony albumodnak már volt egy előzménye 1997-ben, egy klasszikus zenés gitárlemez. Miért tartott csaknem 20 évig, hogy előrukkolj egy újabb hasonló anyaggal?


„Mert az ilyesmit nem lehet elkapkodni. Mindig volt valami más feladat. Amióta az Accept újra beindult, szinte folyamatosan volt mit csinálni. Vagy egy turné vagy egy újabb lemez. A háttérben persze dolgoztam ezen az anyagon is, amolyan hobbi-jelleggel, de csak most volt elegendő időm ahhoz, hogy be is fejezzem. Megjegyzem, azt az 1997-es CD-t is sokan szerették, és mindig kérdezgették is, hogy nem akarok-e egy újabbat készíteni. De a két anyag között óriási differencia van, hiszen akkor inkább csak elgitároztam a klasszikus zenei darabokat, a kedvenceim közül párat, most azonban rendesen be is metalosítottam őket, és vonósokat vagy nagyzenekart is tettem hozzájuk. Az első CD-n nem volt ilyesmi.

Nem akartam simán megismételni azt a lemezt, valami újdonsággal akartam előrukkolni. Ahogy mondtam is, ezt elsődlegesen a saját szórakoztatásomra készítettem. De nem is gondoltam volna, hogy ez az új anyag ennyire kemény lesz. Nem ez volt az eredeti elgondolásom. Már nem is emlékszem, mikor készítettem el az első demókat, de biztosan megvan már 8-10 éve. Ez egy lassú, aprólékos munka volt."
 


WOLF HOFFMANN - Scherzo (a 2016-os Headbangers Symphony albumról)
 



Együtt készült a felvétel egy nagyzenekarral?

„Nem, a nagyzenekari vagy vo­­nós felvételek később születtek. Elsőként a demó készült el, aztán dobokat tettünk alá, majd jött a zenekar. Odahaza még számítógéppel készítettem el a demót, aztán Prágába utaztam és az ottani Filharmonikusok felvételeivel cseréltem le a saját, házi cuccomat. Amikor ez megvolt, hazamentem és feljátszottam a végleges gitártémákat. Szóval, apránként raktam össze a lemezt. Nem is tudtam mindent befejezni, amit szerettem volna, így is nagyon időigényes volt."


A nem gitárra komponált klasszikus zenei darabokat nem lehet egykönnyen gitáron előadni, igaz?


„Ez az adott darabtól függ. Van, amit nem olyan nehéz, és van, ami rettentően az. De éppen az ilyesmi munkákból, feladatokból lehet a legtöbbet tanulni. Ha átültetsz egy nehezebb Bach témát gitárra, olyan dolgokat kell eljátszanod, amilyeneket magadtól sosem találnál ki. Ezek a zeneszerzők különben is zsenik voltak! Én csak betanított munkás vagyok hozzájuk képest, ők művészek voltak a szó legnemesebb értelmében."


Feltételezem, hogy nem hallás után tanultad meg a darabokat.


„Nem, az biztosan nem ment volna. És még kottával sem volt könnyű, mert jó néhány kotta vagy téves vagy szándékosan módosított. Elő kellett kutatnom az eredeti kottákat ahhoz, hogy meg tudjam fejteni, hogyan lehetne jól megszólaltatni ezeket a műveket. És erre egyedül nem is lettem volna képes.

Szerencsére egy barátom segített a munkában, a hangszerelésben. Melo Malafi a neve, és igazi szakértője a klasszikus zenének. A vonós hangszerelésnél is nagy-nagy segítségemre volt. Remekül kiegészítettük egymást, mert ő a klasszikus zene felől jött, de szereti a rock és metal zenéket is, én pedig épp az ellentéte vagyok Melo-nak. Ha nekem kellett volna megírnom a vonós hangszerelést, még mindig ott ülnék a stúdiómban! (nevet) El tudtam mondani neki, hogy mit szeretnék hallani, de a tényleges munkát ő végezte el."

A teljes interjú a tavaly októberi Hammerworld magazinban jelent meg.

 




 

 

 

SPORTALSHOW 2017 - „Az a tapasztalatunk, hogy kevésbé tematikus napokat kell csinálni"

cs, 07/20/2017 - 06:35

A mai napon startol Esztergomban a harmadik Sportalshow fesztivál. Az alapvetően rockzene orientált rendezvény idén a koncerteken kívül sok egyéb mást is kínál a látogatóknak, többek között könyvbemutatókat, előadásokat és lemezbörzét is.

A HammerWorld nyári számában megjelent egy interjú a szervezővel, kollégánkkal, Szénégető Ricsivel. A beszélgetést most itt, a honlapon is elolvashatod.

 


Sportalshow 2017 a Facebookon


www.facebook.com/Sportalso



Az esztergomi Sportalsó az ország egyik legdinamikusabb klubja. Kétszemélyes stábja rendkívül aktív, tele sok-sok friss ötlettel, tervvel. Saját fesztiváljuk is van, a Sportalshow, amely egyre nagyobbra nő, egyre jelentősebb fellépőket vonultat fel. Szénégető Ricsi programigazgató vázolta Cselőnek az utóbbi néhány év történéseit és a fesztivállal kapcsolatos tudnivalókat.

Kevés az igazán jó rockzenei klub Magyarországon. Nem csoda, hiszen rendkívüli kitartás, sõt, fanatizmus kell ahhoz, hogy akár egy 150-200 fős helyet rendszeresen meg lehessen tölteni rajongókkal. De a feladat nem lehetetlen. Az esztergomi Sportalsó a legjobb példa erre. Bozsó és Ricsi hétvégéről hétvégére színvonalas programokkal pakolják tele a helyiséget, sőt egy régiós szinten is jelentős fesztivált növesztettek a klub mellé.


 



Ricsivel az A38 Hajó teraszán ültem le, hogy megtudjam a részleteket az utóbbi időszak eseményeiről.

„2014 áprilisában jelent meg velünk az első interjú a Hammerben. Ezt egy robbanásszerű fejlődés követte. A cikk hatására több olyan zenekar is kezdte komolyan venni a klubot, akik addig legyintettek ránk, mondván, új és kicsi rendezvényhelyszín vagyunk. Aztán egyszer csak felbukkant Zsipi barátunk, egy külsős szervező és azt mondta, hogy elhozná a klubba a Madballt. Ez nekünk egy nagyon nagy lépés volt, mert nem tudtuk, hogy egy külföldi bandával hogyan is kell bánni.

Bozsó nagy lelkesen azonnal kiírta a Facebookra, hogy tervben van a Madball fellépése és mit szólnának hozzá a rajongók? Mire Zsipi kétségbeesetten telefonált, hogy addig nem írjuk ki az információt, amíg az esemény nincs konfirmálva. Mi akkor még azt sem tudtuk, mit jelent ez a szó! (nevet) Egyébként ebben a szakmában azt jelenti, hogy a banda koncertszervező ügynöke jóváhagyta a dátumot és a koncert feltételeire vonatkozó megállapodást. Persze a magyar programmal kapcsolatban is sok vita, tennivaló akadt.

Volt olyan zenekar, aki jelezte, azért nem jön hozzánk, mert játszott nálunk a Hungarica. Mondtam nekik, mi egy teljesen semleges, befogadó intézmény vagyunk, és hogy ez egy olyan kis piac, amelyiken inkább segíteni kéne egymást, mint ellentéteket szítani. De kaptuk a savat amiatt is, hogy beengedtük ByeAlexet. Azért léphetett fel nálunk, mert 'Éljen a Rock!' Az egy kérdés, hogy tetszik-e vagy nem tetszik valakinek, de az érdemei elvitathatatlanok.  Szóval ez egy intenzív, tapasztalatszerző korszak volt. Amúgy a Madball buli olyan jól sikerült, hogy ennek hatására elkezdtünk felkerülni a nemzetközi térképre, egymás után hívtak fel minket külföldi bandák, hogy jönnének játszani."



Szerinted mi a titka annak, hogy egy mindössze 30 ezres városban meg tudjátok csinálni, amit sokkal nagyobb városok­ban mások nem?


„Következetesen, folyamatosan dolgozni kell a programokon. Oda kell figyelni a költségekre, a másik oldalról viszont a promócióra, a marketingre. Eddig azt hittem, hogy mindent képes vagyok egyedül intézni, de rájöttem, ez csapatmunka, mert túl sok és szerteágazó a feladat. Most fogunk pályázni Cseh Tamás Programos támogatásra is. Már a jövő évi bulijainkat kötjük, így van mire tervezni."



Amikor elindítottátok a klubot, akkor szinte kizárólag nagyon kemény rockzenét játszó bandákat léptettetek fel. Változott azóta a hozzáállás, nyitottatok más irányba is?

„Amikor én oda kerültem, akkor lényegében csak hardcore és metal bandák játszottak nálunk. A legnevesebb fellépő pedig Takáts Tamás volt. Hamar kiderült, hogy a klub fennmaradása érdekében nyitnunk kell a némileg populárisabb műfajok felé. Az örök kérdés, hogy mi fér még bele egy ilyen nyitásba és mi nem? A Compact Disco például átment a szűrőn, úgy-ahogy, de ByeAlex produkcióját nem vette be az emberek gyomra, ahogy a Belgától is nagyon kiakadtak. Vannak vaskalapos rajongók, akik azért nem járnak le, mert úgy érzik, hogy a klub átment diszkóba.

Alapvetően egy élőzenés szórakozóhely vagyunk, ahol sok rockzenét lehet hallgatni. Azért az underground hardcore/metal vonalat szeretnénk hangsúlyozottan megtartani. A másik, ami fontos számunkra, az a tehetségkutatás. Olyan bandáknak is szeretnénk lehetőséget adni, akik sehol sem tudnak fellépni. Ha azt akarjuk, hogy legyen egy következő rockgeneráció, legyenek új bandák, amelyek jó zenéket csinálnak, akkor ezt a folyamatot nekünk itt kell elkezdeni támogatni. Egyébként ezért nem léptetünk fel tribute bandákat. Azt valljuk, hogy inkább lépjen fel három kezdő, de saját dalokat játszó csapat, mint egy profi tribute zenekar. Nincs ellenérzés a tribute kapcsán, de mivel nálunk nem járt sikerrel egyik banda sem, így inkább ignoráljuk a műfajt."



Szerinted meddig lehet tágítani a műfaji határokat a klub repertoárját illetően?

„Folyamatosan kísérletezünk és figyeljük a rajongók visszajelzéseit. Van egy embrionális állapotban lévő tervünk, miszerint vasárnaponként jazz muzsika is lenne nálunk, az egykor híres Jazztergom fesztiválsorozat egyfajta folytatásaként. Nehéz a péntek és a szombat estéken kívül bármilyen napot megtölteni programmal, így ehhez a témához is csak nagyon óvatosan nyúlunk.”



Azért, ami az éves nagy fesztiválotokat illeti, ott megmaradtatok a rockzenénél. Az idei esemény még nagyobb, még változatosabb lesz, mint tavaly. Mi mindenen változtattok most az előző évhez képest?


„Az a tapasztalatunk, hogy kevésbé tematikus napokat kell csinálni. Előző évben volt klasszikus rock nap Pokolgéppel és Lorddal. A pénteket próbáltuk poposabbra, punkosabbra venni, így volt Junkies és Paddy, szombatra pedig a hardcore és metal zenekarok, élükön a francia Rise Of The Northstarral. Összességében minden banda hozta a klubos nézőszámát, mégsem tudtunk igazán nagyot gurítani ezzel a szisztémával. Nem baj, levontuk a konzekvenciákat.

Most olyan az összeállítás, hogy minden műfajból minden napra tettünk néhány zenekart. Így sokkal teljesebb a háromnapos élmény. És érdekes módon, annak ellenére, hogy picit megcsúsztunk a promócióval és line-up szinten is voltak cserék, pótlások, összességében megnőtt az érdeklődés az esemény iránt. Az eddigi időszakra vonatkozó eladásaink olyanok, mint az előtte lévő két fesztiválra együttvéve.”



A költségvetést óvatosabbra terveztétek, vagy álmodtatok egy még nagyobbat?

„Igyekeztünk még nagyobb bandákat hívni. Nagyon örülünk, hogy csütörtökre sikerült lekötni a Sex Actiont és a Fish!-t, ugyanis a komplett stáb imádja õket. A Roaddal már régóta kacérkodtunk, most úgy álltak a csillagok, hogy nekik is jó volt a dátum. Szombatra behoztuk az Auróra - Alvin és a Mókusok kombót. Sőt, azon a napon egy baráti francia zenekar is fellép majd. Jönnek olyan bandák, akik nálunk a klubban is fix pontok. Helyi csapatok is fellépnek majd."



Milyen nézőszámot vársz egy ilyen felhozatallal?

„Ha a fesztivált a három nap alatt meglátogatja kb. 1200 ember, akkor már elégedett leszek. Ha ez a szám meghaladja az 1500-at, akkor ott helyben cigánykereket vetek majd!" (nevet)



Sátorozási lehetőség lesz?


„Az első fesztiválon még volt, de azóta terepet rendeztek ott és ez a lehetőség megszűnt, bár nem messze van egy kemping, ha valaki sátorozna. A helyszínt ennek ellenére sem akarjuk elengedni, mert itt tartották annak idején a szép emlékű Fesztergom fesztivált. Már vagy harminc éve ott áll egy patinás kőszínpad, a háttérben a Bazilika, szóval elég impozáns és ideális a helyszín. A közelben két nagyon olcsó szállás is található, ahol a fesztiváljegy felmutatása esetén további kedvezményt lehet kapni."



Vannak esetleg kiegészítő programok?


„Igen, ilyeneket régebben is csináltunk. Most pénteken délután 5 órától lesz egy beszélgetés Pintér Miklóssal, a Grungery honlap főszerkesztőjével, akivel Chris Cornellről beszélgetünk majd. Szombaton délután 2-tõl lemezbörze indul. Később pedig egy tematikus beszélgetést tartunk olyan zenészekkel, akik írnak is, prózában is aktívak. Jön például Holden Rose, azaz az ex-Perfect Symmetry muzsikus Kovács Attila, akinek az ifjúsági regényeiért kifejezetten rajongok. Aztán Vik Flames, azaz Füle Viktor érkezik a Redneck Roadkillből. Ő nemrég jelentette meg az első regényét Mocsár címmel. És Tim, azaz Laurer Gábor is a vendégünk lesz, aki a Tirpunk egykori gitárosa. Neki egy novelláskötete jelent meg Út sehová – Hét kis döfés címmel. Az ő írásaiban van egy leheletnyi fantasy és sok pszicho thriller/horror műfaji elem is megjelenik."



Aki esetleg korábban érkezik vagy másként is pihenne a szuper programok között, annak milyen lehetőségei vannak?

„Esztergom a Duna partján helyezkedik el. A fesztiváltól 50 méterre ott a Duna, ahol lehet fürdeni is. Aki pedig nem akar csobbanni, az körülnézhet a városban. Esztergom az ország első fővárosa volt. Rengeteg a látnivaló és a fesztivál karszalagjával kedvezményesen lehet múzeumba menni. És tervezzük, hogy Bozsó vagy az én idegenvezetésemmel kisvasutas körutat teszünk a városban. Sok olyan kis kellemes meglepetés és program lesz, ami talán egyetlen más fesztiválon sincs."






A fesztivál három napja alatt 20 zenekar lép a Fritzről elnevezett nagyszínpadon. Erről a szervezők így nyilatkoztak:

"Miért éppen Fritz? Mondhatjuk, hogy kötelességünknek éreztük, hogy az ő nevét viselje a Nagyszínpad. Tavaly éppen a fesztivál első napján kaptuk a hírt, hogy elment. Némán bámultunk egymásra, majd szinte egyszerre omlottunk egymás nyakába és törtünk ki zokogásban. Amikor a Pokolgép neki ajánlotta a B. S. emlékére című dalt, libabőrösen álltunk, és már akkor tudtuk: jövőre valamilyen formában megemlékezünk róla."

 



Karrierje során először ér el Esztergomba a Road, akik saját bevallásuk szerint is nagyon várják a bemutatkozást a Sportalshow színpadán. Fellép még az elmúlt években újra a klasszikus felállásban nyomuló Sex Action, az üstökösként száguldó Fish!, a hazai punk színtér legendás zenekarai, az Aurora és az Alvin és a Mókusok, illetve az utóbbi időben a Sportalsó egyik kedvencévé előlépő Blues Company is.

Ezen felül meghívást kapott a fesztiválra néhány kisebbnek mondható zenekar is, akik a klubban már rendszeresen bizonyítottak: Tűzkerék xT, The Joystix, Don Gatto, C.Y.D., Empyema, Ørdøg, Cadaveres , Vesztegzár, Autoharps, Pine Resin, Come On Rock Band, Sniffyction, Sunset és a francia High-School Motherfuckers!
 



 


A rendezvény ideje alatt lehetőség lesz a belépésre jogosító karszalaggal kedvezményes múzeumlátogatásra (A listát a szervezőktől kell kérni a helyszínen!), csobbanni a Dunában (a helyszíntől 50 méter a part), párakapus hűsölésre, és persze a már említett előadások és könyvbemutatók meghallgatására, illetve a Rejtélyek Háza is kínál majd kedvezményes krimitúrakat.

Ha valakinek ez nem lenne elég, akkor rengeteg látnivaló akad az ország első Fővárosában, amit érdemes egy laza séta alkalmával."

 



SPORTALSHOW 2017

Július 20., csütörtök

Fritz Nagyszínpad:
17:30 – 17:40 megnyitó
17:45 – 18:15 Sniffyction
18:30 – 19:10 Come On Rock Band
19:30 – 20:10 Sunset
20:30 – 21:50 Fish!
22:15 – 23:45 Sex Action
00:00 – 01:30 Blues Company


Július 21., péntek

DumaSarok Színpad:
17:00 – 17:45 Pintér Miklós (Grungery) és Ric$ beszélget Chris Cornell-ről

Fritz Nagyszínpad:
18:00 – 18:40 Vesztegzár
19:00 – 19:40 Empyema
20:00 – 20:40 Ørdøg
21:00 – 21:40 Cadaveres
22:00 – 23:20 Road
23:40 – 00:20 Don Gatto
00:35 – 01:20 C.Y.D.


Július 22., szombat

DumaSarok Színpad:
- Zenész és Író? Naná! Három zenész, aki könyvet is írt!
15:00 – 15:40 Holden Rose és Ric$ beszélget a szerző ifjúsági regényeiről és egyéb írásairól
16:00 – 16:40 Vik Flames és Ric$ beszélget Vik első regényéről, ami Mocsár címmel jelent meg tavasszal.
17:00 – 17:40 Lauer Gábor „Tim” és Ric$ beszélget az Út sehová – Hét kis döfés címmel megjelent kötetről, ami Tim írói bemutatkozása
21:05 – 21:15 Bozsó és Ric$ átadja a második Sportalsó-díjat

Fritz Nagyszínpad:
18:00 – 18:40 High-School Motherfuckers (FRA)
19:00 – 20:00 Tűzkerék xT
20:20 – 21:00 The Joystix
21:20 – 22:40 Alvin és a Mókusok
23:00 – 00:30 Aurora
01:00 – 01:30 Autoharps
01:45 – 02:15 Pine Resin


 







 







 

EKTOMORF - Előzetes a nyár végi Warpath DVD-hez

v, 07/16/2017 - 18:33

Warpath: Live And Life On The Road címmel augusztus 25-én jön ki az Ektomorf DVD-je, amelyre a 2016-os Wacken bulijuk teljes felvétele mellett egy 60 perces turnés mozi is felkerül majd. Egy friss előzetest máris megnézhetsz a DVD-ből.

Augusztus 19-én a Barba Negra Trackben játszik az Ektomorf és a Depresszió, a koncert különleges vendége pedig a Cadaveres lesz.   

 


www.facebook.com/EktomorfOfficial


A koncert Facebook oldala



18.00 - kapunyitás
18.30 - Cadaveres
19.30 - Ektomorf
20.55 - Depresszió


 



A nyár végén megjelenő Warpath DVD-re és CD-re Zotyáék tavalyi Wacken-fesztiválos koncertjének teljes anyaga felkerül, a DVD extrája pedig egy több mint 60 perces, "brutálisan őszinte és súlyosan szórakoztató" road movie lesz (Live And Life On The Road), azaz betekintés a turnééletükbe.



EKTOMORF - Előzetes a Warpath DVD-hez #2




EKTOMORF - Előzetes a Warpath DVD-hez


SLAYER - Kerry King gitáros 10 kedvenc metal albuma

v, 07/16/2017 - 06:25

Pár hete a Rolling Stone magazin összeválogatta a 100 legnagyobb metal album listáját, és ehhez nemcsak a Metallica dobos Lars Ulrich véleményét kérték ki (Lars Ulrich 15 kedvenc metal albuma), valamint a Judas Priest frontember Rob Halfordét (Rob Halford 10 kedvenc metal albuma), hanem Ozzyét (Ozzy 10 kedvenc metal albuma) és a Slipknot, Stone Sour énekes Corey Taylorét is. De még a Gojira frontemberét (Joe Duplantier 10 kedvenc metal albuma)is megkérdezték.

Az illusztris sorból nem maradhatott ki a Slayer gitárosa sem, és akárcsak az Avenged Sevenfold énekese, M. Shadows, Kerry King is részletesen elmesélte, hogy az ábécé sorrendbe pakolt 10 kedvenc metal albuma miért is volt rá akkora hatással.

 








AC/DC - Highway To Hell (1979)


 

"Több esetben is dönthettem volt sokféleképpen. Szeretem a Powerage albumot. Szeretem az If You Want Blood You've Got It albumot. Az összes korai AC/DC anyag annyira nagyszerű, de a Highway To Hell, amellett, hogy Bon utolsó albuma volt, hiba nélküli. Egyben egy szuper-szuper módon kidolgozott is.

Van talán egy komorabb hangulata a lemeznek. A Walk All Over You egy elég sötét hangulatú dal. A Highway To Hell meg nagyon is az. A Night Prowler szuperkomor. Talán ezért is jön be nekem ez az album, nem tudom, de annyi minden egyszerűen csak óriási ezen a lemezen."





BLACK SABBATH - Sabotage (1975)



"A Sabotage egy nagyon súlyos lemez. Annyi jó cucc van rajta. Amikor kiválogattam ezeket a lemezeket, azokat szedegettem össze, amiket edzés vagy vezetés közben hallgatok, a Black Sabbath-tól pedig a Sabotage ilyen. Ezen van a Megalomania, a Symptom Of The Universe, aminek kétségtelenül ott a hozzáállásuk, az állásfoglalásuk, de a Hole In The Sky is. És az instrumentális Supertzar is ezen a lemezen van. Azt is szeretem. Valamiért nagyon el tud kapni."

 




EXODUS – Bonded By Blood (1985)


 

"Átnéztem a lemezeimet, amikor összeraktam ezt a listát, és hát ott volt ez a banda is. Ó, az Exodus... Ha egyetlen lemezt kellene kiválasztanom tőlük, amit aztán az életem végéig hallgatok, akkor az a Bonded By Blood lenne. Szeretem a Shovel Headed Kill Machine-t és a The Atrocity Exhibitiont, de a Bonded By Bloodon óriási dalok vannak. A Strike Of The Beast az egyik legnagyobb kedvencem tőlük. Olyannyira az, hogy az egyik turnén játszottuk is.

1985-ben volt az Ultimate Revenge turné, ahol együtt játszottunk az Exodus-szal és a Venommal. Nem sokat lógtam együtt Baloffal (Paul Baloff, az Exodus néhai énekese), de arra emlékszem, hogy együtt lógtam Gary Holttal és minden bizonnyal Rick Hunolttal is. Olyan volt, mintha ugyanabban a bandában játszanánk. Persze, mi egyértelműen komorabbak, sötétebbek voltunk náluk, de a hangzásunk hasonló volt, a kiállásunk is nagyon hasonló volt, akárcsak az agresszivitásunk is Hasonló struktúrára épültek a dalaink is. Ők a Bay Areából jöttek, mi Los Angelesből, és amolyan testvér csapatok voltunk.

Óriási dalokkal van tele a Bonded By Blood, olyanokkal, mint a Piranha, a Bonded By Blood, az And Then There Were None. Csupa nyerő nóta. Ezen a lemezen nincs mit átugratni. Amikor felteszem, az elejétől a végéig meghallgatom."






IRON MAIDEN – The Number Of The Beast (1982)


 

"Nehezen tudtam kiválasztani egyetlen Iron Maiden lemezt, mert az első hármat egyformán szeretem. Végül azért döntöttem a Number Of The Beast mellett, mert ez volt Bruce első albuma, ő pedig kitaposta mindenki belét ezen a lemezen. Csak jött és lerombolt mindent, amit szerinte addig a Maiden jelentett. És az Iron Maiden korábban is óriási volt. Akárcsak a Judas Priest esetében, itt is azt a lemezt választottam ki, ahol a banda rátalált a saját hangzására, ami aztán évtizedeken át megmaradt.

Szerettem Paul Di'Anno-t (a Maiden eredeti énekese), a zene meg akkor inkább punk-hatású volt, ami nekem szintén bejött, de Bruce volt az az énekes, aki metal királysággá tette őket. Meglehet, hogy Paul távozása után némiképp kivették a punk elemeket, mert a Number Of The Beast inkább volt metal album, de úgy gondolom, hogy Bruce változtatta meg őket. Ez szimplán heavy metal volt.

Annak idején egy csomó mindent feldolgoztunk erről a lemezről. A 22 Acacia Avenue-t például, de abban is biztos vagyok, hogy belekaptunk a Hallowed Be Thy Name-be is, de az nem az a nóta, amivel élőben is megpróbálkoztunk volna, nem a mi stílusunk. A Number Of The Beast-et is összepróbáltuk, de koncerten sosem játszottuk el.

És az Invader dalt is szerettem. Valaki említette nekem, hogy Steve utálja azt a nótát. És én ezt meg is értem, mert nálunk is van néhány dal, aminél azt mondom: 'A fenébe, utálom azt a számot'. Kib...ottul megvetem például a Desire-t és utálom a Cleanse The Soult is. De amikor az Invader felbukkant annak idején, én imádtam. Próbáltam aztán megérteni, hogy Steve miért utálja. De nem jöttem rá. De ő közel áll ahhoz a dalhoz, ahogy én is közel állok a sajátjaimhoz, szóval ez a helyzet. A véleményeddel nincs semmi gond, Steve. Te írtad a nótát."

 




JUDAS PRIEST – Stained Class (1978)


"Számomra, ha végigveszem a történetüket, ez tűnik a legteljesebb Judas Priest lemeznek. Szeretem a Stained Class intróját. És Rob Halford a legkedvencebb énekesem, rögtön utána pedig Ronnie James Dio jön, majd Bruce Dickinson.

Az összes korai lemezükön vannak riffek, akárcsak egy csomó későbbi albumon, de a Stained Class volt az az album, ahol igazán megtalálták, hogy milyen lesz a Judas Priest hangzás. Egy kicsit persze fejlődött aztán, de számomra itt jobban kidomborodik, mint akár Sin After Sin lemezen, akár a Sad Wings Of Destinyn. Itt jobban összejött szerintem.

A Sin After Sin-ről feldolgoztuk a Dissident Aggressor dalt, mert az egy szupersúlyos, de nagyon obskúrus dal, utána meg nagyon sokan azt hitták, hogy az a saját nótánk. De ezen a lemezen ott volt az a két gitáros cucc és valamivel letisztultabb is lett. Valahogy talán úgy, ahogy a Reign In Blood hozta el nálunk a jövő Slayer hangzását. Azóta lényegében úgyanúgy szólunk."
 






MERCYGUL FATE - Melissa (1983)


"Csaknem elfelejtettem feltenni a listára a Mercyful Fate-et. Ahogy nézegettem a lemezeimet, egyszercsak beugrott: 'Ó, isten, a Mercyful Fate!' Ők a Melissa lemezen találtak rá a hangzásukra. És ha együtt maradtak volna, akkor talán a mai napig így szólnának. óriási dalszerzés jellemzi ezt az anyagot. Szeretem a Michael Denner és Hank Shermann alkotta gitárduót, King Diamondnak pedig teljesen egyedi az énekstílusa. Vagy szereted vagy gyűlölöd.

A Melissa lemezen nehezen talált hibát bárki is. Egyszerűen csak remekül összehozták az egészet. A Slayer Hell Awaits albumára egyértelműen hatott a Mercyful Fate. A szuperhosszú dalokból is kiderül ez, ahogy a 10 ezer riffváltásból is. Ez kétségtelenül az ő hatásuk volt. A Melissán ezt az olyan nótákban hallani, mint az Into The Coven és a Melissa. Amikor csak meghallgatom, annyira szomorú egy dal, hogy aztán egész nap velem marad. Csak dúdolom magamban.

2015-ben, az utolsó Mayhem Festen, amin játszottunk, sikerült felkerülnöm a színpadra King Diamond mellé és az Evil nótát vagy nyolc alkalommal is elnyomtuk a turnén. Gigantikus élmény volt számomra, akárcsak Kung számára. És én nem is így látom magam... 'Az ott King Diamond! Mi a francért kellek én arra a színpadra?' De ő nagyon akarta, és ha annak idején a tinédzser Kerrynek azt mondtad volna, hogy egy napon majd King Diamond mellett leszel a színpadon és Mercyful Fate dalokat fogsz játszani, kapásból elküldtelek volna a francba.

Noha a Melissa ugyanabban az évben jött ki, mint a Slayertől a Show No Mercy, nekik voltak korábbi cuccaik, az EP-jük is megvolt nekem, persze, szóval az én szememben ők nagyobbak voltak nálunk. És akkor még tinédzser voltam, vagyis szuperfogékony mindenre. Nagyon könnyen rákattantam egy hősre."






METALLICA – Master Of Puppets (1986)


"Nem kellett sokat töprengenem, hogy melyik Metallica lemezt válasszam ki, de nem is kapkodtam el a döntést. A Metallica egy óriási banda és itt a helyük ezen a listán, és azt a kérdést tettem fel magamnak, hogy mondjuk edzés közben melyik lemezüket tenném fel. Az pedig a Puppets lenne, mert ezen van az egyik legnagyobb kedvencem tőlük, talán a legkedvencebb Metallica nótám mind közül, és ez pedig a Damage Inc. nóta. A legjobb, amit valaha írtak. És ezt egy hardcore-thrash kölyök mondja. Ezzel meg is indokoltam, hogy miért ez a lemez van itt.

Ha a Metallicát thrashnek tartod, és az is volt a banda egy adott ponton, meg az is maradt egy jó ideig. Azt is mondanám, hogy a Metallica volt az első thrash banda. Jobban be voltak ágyazódva annak idején, mint mi. Emlékszem, láttam őket a korai időkben Orange County-ban, egy olyan helyen, ahová később rendszeresen jártunk, a Woodstockban. Jeff és jómagam mindig alaposan felkészültünk, megnéztük, hogy milyen bandák lépnek fel, hogy mi zajlik a színtéren.

Hallottunk a Metallicáról és mivel hozzánk elég közel játszottak, elmentünk megnézni őket. És lényegében csakis arra emlékszem, hogy lesem Dave Mustaine-t, ahogy játszik, ahogy nyomja azokat az őrült szólókat, és közben még csak rá sem pillantott a kezére. 'Ez a fickó kib...ottul tud! Bámulatos. Óriási tehetség.' Sajnos a démonjai kiszívták belőle a legjobb oldalát és egy másik utat kellett választania.

De a Master Of Puppets lemezen óriási cuccok vannak. Szeretem a Batteryt, a Mastert. Az mondjuk nekem egy kicsit hosszú. Tudod, a Slayerben nem igazán vannak epikus dalok, mert rájuk unok. De ezen a lemezen egy csomó óriási dal van."






OZZY OSBOURNE – Diary Of A Madman (1981)


"Nehezen tudtam választani a Blizzard Of Ozz és a Diary Of A Madman (az első két Ozzy szólóalbum) közül. És ha már itt tartunk, választhattam volna bármelyik olyan lemezét is, amerlyolen Zakk Wylde gitározik, mert ő egy szupersztár.

Az első Ozzy szólólemez (Blizzard) óriási volt, ott kaptál először ízelítőt Randy Rhoads játékából, de a Diary nem tánt annyira billentyű-hatásúnak. Nekem súlyosabbnak tűnt, például a nyitó Over The Mountain dallal. Az a nóta kib...ott kemény. Ahogy megjelent a lemez, azonnal beleszerettem. És a Diary Of A Madman nóta meg annyira félelmetes azzal az intróval. Kísérteties. És ott a Belierver - a francba, az is egy hatalmas szám.

Láthattam is Randyt Ozzyval, Randy utolsó szilveszteti buliján, azt hiszem, hogy Long Beachben. Óriási volt! És nagyon izgatott, hogy a következő 20-30 évben is láthatom majd őt játszani, de ez aztán nem így lett. Szerencsére nem hagytam ki azt a koncertet, mert az egy olyan emlék, ami nem sok embernek adatott meg. Semmi erőlködés nem volt a játékában. Ahogy nézted őt, tudtad, hogy egy született tehetség. Úgy játszott, hogy a nehéz témák is egyszerűnek látszottak."
 





RAINBOW - Long Live Rock'n'Roll (1977)


"Ronnie James Dio annyira hatalmas énekes - sajnos csak volt. A Rainbow-val sosem láttam, de amikor a Black Sabbath élén láttam, világos volt, hogy ő is egy született tehetség. Épp olyan volt, mintha a lemezen hallanám. Ennyire jó volt. És mostanában nagy Ritchie Blackmore reneszánszomat éltem. Óriási dolgokat írt és nem is kap annyi elismerést, amennyit érdemelne.

Szeretem a Rising albumot és a Stargazer dalt, de számomra a Long Live Rock'n'Roll nyújtja a legtöbbet - dalról dalra. Óriási cuccok vannak ezen a lemezen. És kemény is az anyag. Mindössze hat-hét nóta van a lemezen, és egyedül az utolsót nem szoktam hallgatni. Ott a Kill The King, a Long Live Rock'n'Roll, a The Shed, a Gates Of Babylon... Jézus Krisztus, az egyike a legkirályabb nótáknak!

Ami meg Blackmore-t illeti, szeretem a Deep Purple-t, szeretem a Rainbow-t, amíg Dio ki nem szállt és Blackmore el nem indult a pop irány felé Graham Bonnet és Joe Lynn Turner énekesekkel. Akkor is születtek óriási dalok, de az nem az a vonal, amiért szeretem a Rainbow-t. Szerintem Blackmore munkája a Deep Purple-ben hatással volt a thrashre is.

Nehéz volt nem egy Purple lemezt kiválasztanom, és ha úgy döntöttem volna, akkor minden bizonnyal a Machine Head szerepelne itt. A Highway Star idején úgy tűnt, hogy Ritchie szeretne gyorsabban ritmusozni, mint a Sabbath. A Sabbath-nak beletelt jó időbe, mire megközelítően olyan gyors lett, azt hiszem. Szerintem az már inkább a Dio-korszakban történt, az olyan témákkal, mint a Neon Knights és társai. Az már thrashes nekem, de Blackmore jóval korábban így nyomta.

És a Highway Start fel is dolgoztuk annak idején. Az talán az egyetlen ilyen a történetünkben, mert a legtöbb bulin játszottuk is, mert egy hatalmas nóta. De ha végigveszem a Blackmore lemezeket, akkor számomra a Long Live Rock'n'Roll az, amelyiken a legtöbb jó dal van."






VENOM – Black Metal (1982)



"A 80-as évek elején még egész máshogy lehetett zenékhez jutni, mint manapság. Meg kellett várni, amíg az olyan brit magazinok, mint a Metal Forces és a Kerrang! megérkezett az import-boltokba. Azokban lehetett olvasni az olyan bandákról, akikről az amerikai újságok egyáltalán nem írtak.

Ma már az internettel, mindenki számára elérhető a tudás. Ezért volt hát számomra olyan fontos, hogy eljárkáljak a kisebb boltokba, és ahogy megjöttek ezek az újságok, azonnal meg is vettem ezeket, hogy tudjam, mi zajlik a színtéren. Amikor a Venom fotóit megláttam, azonnal tudtam, hogy ez aztán nagyon menő. Mai szemmel persze lehet nevetni, gúnyolódni a fotókon, de akkoriban, pláne egy ilyesmire fogékony tinédzser számára, ez olyan volt, hogy 'Hú, ezek aztán kib...ott nagy arcok!'

A korai Slayer úgy is nézett ki, mint a Venom. Még kerestük önmagunkat, befolyásolhatók voltunk, és akkoriban leginkább egyfajta keveréke voltunk a Venomnak meg a Mercyful Fate-nek, talán egy kis Priesttel, és talán egy kis punkkal is. Mi innen jöttünk. Azért választottam a Black Metal lemezüket, mert úgy gondolom, hogy idővel a Venom egyre jobb lett. Ők voltak a legjobb legrosszabb csapat! De a Black Metal lemezen hallani lehetett, hogy jobbak lettek. És óriási dalokat írtak.

Emlékszem, a nagylemezek között EP-ket, kislemezeket is kiadtak. A Bloodlust nóta például kijött korábban kislemezen. A Bloodlust ma már fent van a Black Metal remaszterizált verzióján. És a dalok egyre jobbak lettek. Súlyosak. Nem tudom, hogy nevezném-e... Azt hiszem, hogy thrashnek nem mondanám a Venomot, de kétségtelenül a metal egy gyorsabb verzióját nyomták. A szarba, ez black metal. Ők rakták össze ezt a kifejezést."



 

BELPHEGOR - Szöveges videóval egy új dal a szeptemberi albumról: Baphomet

szo, 07/15/2017 - 19:31

Totenritual címmel szeptember 15-én jelenik meg a salzburgi Belphegor tizenegyedik albuma, a 2014-es Conjuring The Dead lemez folytatása, amelynek borítóját ezúttal is Seth Siro Anton (SepticFlesh) készítette. A korábbi előzetesek után most már a szöveges videóval kísért Baphomet dal is meghallgatható Ausztria elsőszámú black/death csapatától.

A frontember Helmuth a Totenritual lemezről: "Ez az LP az eddigi legbrutálisabb anyagunk, minden szempontból kijjebb toltuk a határokat... A Baphomet egy durva, nyaktörő pokoljárás. Nyomd le a lejátszó gombot és tekerd csutkára a hangerőt!"

 


www.facebook.com/belphegor

 

BELPHEGOR - Baphomet (szöveges videó a 2017-es Totenritual albumhoz)




BELPHEGOR - Totenkult - Exegesis Of Deterioration (új dal, próbatermi videó)




BELPHEGOR - Stúdiós előzetes a 2017-es albumhoz #1 dobok




BELPHEGOR - Stúdiós előzetes a 2017-es albumhoz #2 basszusgitár




BELPHEGOR - Stúdiós előzetes a 2017-es albumhoz #3 ritmusgitár




 

REX BROWN - Élve eltemetve

szo, 07/15/2017 - 19:04

Az egykori Pantera és Down basszusgitáros, Rex Brown szólóalbuma Smoke On This címmel jelenik meg július 28-án. A szöveges videóval kísért Crossing Lines nóta után a videoklipes Train Songot mutatta be előzetesként eddig az albumról, most pedig itt a harmadik albumnóta, a klippel kísért Buried Alive.

"Nekem is megvoltak a magam csúcs- és mélypontjai, akárcsak mindenki másnak a zeneiparban - mondja az album kapcsán Rex. - Újra egy igazi művész akartam lenne, aki anélkül írhatja meg és veheti fel a dalait, hogy aggódnia kéne bármilyen üzleti baromság miatt."
 



www.facebook.com/rexbrown


"Nem feltétlenül a metal rajongókat szólítja meg ez az anyag, de akik a Panterával nőttek fel, azok közül sokan szeretik mindazokat a zenéket, amelyeken én is felnőttem. Ez szimplán valami más, amit jó érzéssel készítettem el, szórakozásból. És zenei szabadsággal. Az élvezetnek is benne kellett lennie, különben bele sem kezdtem volna. Remek pályafutásom volt és most úgy érzem, hogy ismét harminc vagyok. Ez a lemez megadta nekem azt a szabadságot, amire szükségem volt."

 

REX BROWN - Buried Alive (a 2017-es Smoke On This albumhoz)




REX BROWN - Előzetes a So Into You dalhoz




REX BROWN - Train Song (a 2017-es Smoke On This albumhoz)





 



A Smoke On This anyagát Rex egy régi barátjával, Lance Harvill gitárossal és dalszerzővel készítette el, a stúdióban pedig maga énekelte fel a nótákat, de a basszus mellett a ritmusgitárt is kezelte. Dobokon Christopher Williams játszik, aki funktól a punkig mindent játszott már. A lemez producere Calen Sherman volt, egy multihangszeres, aki dolgozott korábban a Little Big Townnal, de Porter Blockkal is. Néhány dalban Peter Keyes is zenél, aki többek között a Blackfoottal is dolgozott korábban. 

 

REX BROWN - Crossing Lines (szöveges videó a 2017-es Smoke On This albumhoz)

 




A brit Hammernek tavaly így fogalmazott Rex Brown a lemez kapcsán:

"Le kellett szállnom arról a buszról 25 vagy még több év után - utalt arra Rex, hogy kiégett a turnéélettől, és ezután kezdett dolgozni az első saját lemezén. - Elértem egy olyan pontra, hogy egy kis szabadságot akartam kivenni, nézni, ahogy a gyerekeim felcseperednek, egyszerűen csak otthon lenni és kitalálni, hogy mi is legyen a következő utazásom.

A múlt nyáron Nashville-be mentem, ahol van egy jó barátom, aki a hálószobájában üldögélve hihetetlen jó témákat ír. Mivel ráakadtam egy régi kazettára vagy 80 különféle riffel, elkezdtük közösen összerakni ezeket a dalokat. Úgy tavaly szeptembertől rendszeresen utazgattam Nashville-be. A leghosszabb idő, amit ott töltöttem úgy 11 nap lehetett, hogy kialakuljon az a bandázós érzés.

Élvezem, hogy újra zenélek - és ehhez azért kellett némi idő".







 

Rex szerint egy igazi "szörnyeteg" született:

"Ez egy rock'n'roll lemez. Nem egy szokványos cucc, és nem is egy tipikus metal album. Mindig is nagy Led Zeppelin rajongó voltam, és noha némileg azt is érinti a cucc... Ez egy új utazás, amiben ott van a Foghat típusú dolgoktól Tom Waits-ig sok minden. A 70-es évek gyermeke vagyok és szeretem az olyan jellegű dalokat.

Mostanra megvolt már nálam minden csúcs- és mélypont, ami csak lehetséges. Zenészként nem akarom, hogy annyit gondoljanak rólam, hogy 'csak az a basszer a Panterából'. Vannak még olyan dolgok az életben, amiket meg akarok valósítani, és ez a lemez az egyik közülük. És ez nem amolyan fellángolás, már van elég anyag a következő két, esetleg három lemezre."
 
 

AVENGED SEVENFOLD - Egy vadonatúj dal: Dose

szo, 07/15/2017 - 17:55

Az Avenged Sevenfold tagjai korábban is mondták már, hogy a tavalyi The Stage album nótáival együtt több dalt is rögzítettek és ezeket folyamatosan hozzák majd nyilvánosságra.

A Malagueña Salerosa volt az első ilyen tétel, egy mexikói folk nóta átdolgozása, egyben a csapat első spanyol nyelvű felvétele, majd jött egy 1999-es Mr. Bungle nóta feldolgozása, most pedig egy Dose című saját dalt tettek közzé, amelyről M. Shadows énekes azt mondja, hogy a Roman Sky második részének szánták, és a nótában eredetileg is jelen levő mozizós hangulatot tovább fokozva egy betépett metal dalt kreáltak belőle.
 






AVENGED SEVENFOLD - Dose (új dal, 2017)




AVENGED SEVENFOLD - Retrovertigo (Mr. Bungle feldolgozás, 2017)




AVENGED SEVENFOLD - Malagueña Salerosa (2017-es dal és klip)


 
 

Részlet a júniusi Hammerben megjelent Zacky Vengeance interjúból:

Vannak olyan zenei ötleteid, amelyek nem passzolnak az Avenged világához?


„Ha azt akarod tudni, hogy készülök-e egy Zacky szólóalbumra, akkor a válaszom határozott nem! (nevet) De szívesen pengetek a mi zenénknél nyugisabb témákat is. Szeretem például a folkos, countrys dolgokat. De az Avenged világa amúgy nagyon nyitott, nincsenek szigorú szabályok, műfaji kötöttségek. Egészen vad dolgokat is képesek vagyunk a nótáinkba építeni, belegyúrni. Amikor együtt elnyomjuk ezeket, a végeredmény úgyis Avenged Sevenfold lesz."


Októberben minden előzetes felvezetés nélkül adtátok ki a The Stage albumot, és ahogy olvasom a friss interjúkat, ma már úgy gondoljátok, hogy ez nem volt a legjobb ötlet. Te mit gondolsz erről?

„Szerintem egyáltalán nem baj, ha ezer banda közül van egy, amelyik nem úgy gondolkodik, mint az összes többi. De az világosan kiderült, hogy a metal színtér máshogy működik, mint az összes többi. Egy pop előadó vagy akár a Radiohead simán megteheti, hogy nem csinál előzetes hírverést a lemezének, szimplán csak kiteszi az iTunesra meg az ilyen helyekre. Ez a közeg azonban sokkal inkább ragaszkodik a hagyományokhoz, a bevált úthoz.

Néhány magazin, különösen Angliában, egyenesen sértésnek vette, hogy nem tudtak előzetesen ex­kluzív interjúkat csinálni vagy lemezkritikát megjelentetni. Amikor pár hete kijöttünk God Damn klipjével és mellé interjúkat adtunk a rádióknak, olyan kérdéseket kaptunk, hogy csak lestünk. 'Mikor jön ki az új lemez?' Ember, már fél éve megjelent!

A rock/metal médiának megvannak a sajátos működési mechanizmusai, mi meg nagyon belezavartunk ebbe. De még a rajongók közül is sokan vannak, akiknek fogalmuk sincs az új lemezről, ami döbbenetes. Nem egy és nem két emberrel találkoztunk, akik még a 2013-as Hail To The King lemezről beszéltek nekünk úgy, mint az új albumunkról.

Szóval, valóban sokat tanultunk ebből, de nem gondolom azt, hogy hibáztunk volna. Elszalasztottuk, hogy legyen egy újabb No.1 albumunk a listán, és talán a lemezből sem fogy annyi, mint a korábbiakból, de hosszabb távon nem ez az, ami számít, hanem maga az anyag. A dalok pedig jók. 8-10 év múlva már csak ez fog számítani."






 

MASTERPLAN - Új változatban a 17 éves Helloween dal: Escalation 666

szo, 07/15/2017 - 17:33

A Helloween múltidézős Pumpkins United turnéjából kimaradt Roland Grapow ex-gitáros és csapata, a Masterplan egy Pumpkings című új albummal jelentkezik július 28-án. A lemezre 10 olyan Helloween nótát vett fel a csapat, amelyek eredetileg a Grapow-fémjelezte kotrszakban születtek, vagyis az alábbi albumokon jelentek meg: Pink Bupples Go Ape (1991 - 3 dal), Chameleon (1993 - 2 dal), Master Of The Rings (1994 - két dal), The Time Of The Oath (1996 - 1 dal), The Dark Ride (2000 - két dal).

Második előzetesként az eredetileg a 2000-es The Dark Ride lemezen szerepelt Helloween dal, az Escalation 666 új verziója hallgatható meg a július végén megjelenő Masterplan albumról.

 



www.facebook.com/masterplantheband



MASTERPLAN - Escalation 666 (Helloween, a 2017-es Pumpkings albumról)




MASTERPLAN - The Chance (Helloween, szöveges videó a 2017-es Pumpkings albumhoz)




A Masterplan felállása:
Roland Grapow - gitáros (ex-Helloween)
Rick Altzi - énekes (At Vance)
Axel Mackenrott - billentyűs
Jari Kainulainen (ex-Stratovarius, ex-Symfonia)
Kevin Kott - dobos (At Vance)

 

EDGUY - Egy új dal szöveges videóval: Open Sesame

szo, 07/15/2017 - 17:24

Kereken 25 évvel ezelőtt alakult meg az Edguy, a jubileum alkalmából pedig egy Momuments című különleges válogatásanyaggal jelentkeztek pénteken. Tobias Sammet énekes és csapata már előzetesen közzétett két vadonatúj dalt is, jelezve, hogy a dupla CD + DVD formátumban megjelent Monuments nem egy egyszerű Best Of anyag. Most pedig itt egy harmadik új dal is, a szöveges videóval kísért Open Sesame.

A dupla CD-re az új nóták mellé soha korábban ki nem adott ritkaságokat is feltesznek, a DVD-re pedig a klipjeik mellé egy komplett koncert felvétele kerül, amit még 2004-ben rögzítettek a Hellfire Club turnén. A limitált verzióhoz egy elegáns könyv is tartozik majd az Edguy 25 évéről.

 
 



www.facebook.com/edguy


Tobias:


"Miközben a fotókat válogattuk ehhez a kiadványhoz, ismét rádöbbentünk, hogy milyen büszkék vagyunk arra, amit alkottunk. Valószínűleg nem sok olyan zenész van, aki olyan szerencsés, hogy egy 25 éves zenekari pályafutásra tekinthet vissza a harmincas évei végén. És különösen úgy nem, hogy az utóbbi 20 évben tagcsere sem történt a bandában!

Azt figyelembe véve ez még inkább hihetetlen, hogy nem Birminghamből, New Yorkból vagy egy német nagyvárosból jöttünk, hanem egy Fulda nevezetű kisvárosból, ahol a zeneipar működéséről maximum hírből hallanak az emberek.

Úgy értem, hogy kiskölykökként már azelőtt elkezdtünk Edguy bulikat adni, mielőtt rajongókként koncertekre jártunk volna! Aztán elkezdtünk koncertezni a városon kívül is, majd Németországon kívül, és hirtelen azt vettük észre, hogy már rendszeresen turnézunk Ázsiában, Amerikában és Ausztráliában, nyilvánvalóan azért, mert voltak emberek, akiknek bejött a zenénk. És az ilyenekből egyre több és több lett.

Számunkra ez valahogy egészen normálisnak tűnt, mert mindig a következő lépések számítottak. Közben nem is gondoltunk arra, hogy mi minden történt...

De ha ma visszatekintesz minderre, te is rájössz, hogy mennyire szerencsések voltunk! Eljött az ideje annak, hogy a rajongóinkkal együtt ünnepeljük meg ezt az évfordulót. A negyedszázados létezésünket a Monuments kiadásával és koncertekkel fogjuk megünnepelni. Best Of programmal kelünk majd útra... A következő 25 évre!"
 


EDGUY - Open Sesame (szöveges videóval egy új dal, 2017)




EDGUY - Wrestle The Devil (szöveges videóval egy új dal, 2017)




EDGUY - Ravenblack (szöveges videóval egy új dal, 2017)




EDGUY - King Of Fools – Live In Sao Paolo (a 2017-es Monuments DVD-jéről)




EDGUY - 25 Years - The Best Of The Best
Monuments Tour 2017


16.07. CZ Vizovice - Masters Of Rock
15.09. D Bremen - Aladin
16.09. D Hamburg - Markthalle
17.09. D Bochum - Zeche
19.09. D Frankfurt - Batschkapp
20.09. D Saarbrücken - Garage
22.09. D Cologne - Essigfabrik
23.09. D Stuttgart - LKA Longhorn
24.09. D Munich - Backstage
26.09. D Erlangen - E-Werk
27.09. D Berlin - C-Club
29.09. CH Pratteln - Z7
30.09. D Memmingen - Kaminwerk
03.10. D Fulda - Wartenberg-Oval


(jönnek majd a turné további állomásai is)

 



 

ADRENALINE MOB - Mindhárom életben maradt zenész súlyos sérülést szenvedett a tragikus balesetben

szo, 07/15/2017 - 17:05

A floridai rendőrség tájékoztatást adott ki a Russell Allen énekes vezette Adrenaline Mob tegnapi, tragikus közúti balesetének sérültjeivel kapcsolatban. Az már korábban kiderült, hogy David Zablidowsky basszusgitáros életét vesztette, miután a csapat defekt miatt az országút szélén álló lakóbuszába, valamint a szintén álló, kísérő járműbe belecsapódott egy, az útról lesodródó kamion.

A csapat mindhárom életben maradt tagja - Russel Allen énekes (Symphony X), Mike Orlando gitáros és Jordan Cannata súlyos sérülést szenvedett, akárcsak a járművük sofőrje, két segítőjük, Janet Revis turnémenedzser sérülése pedig kritikus. A kamion sofőrje sértetlen maradt a baleset során. Az Adrenaline Mob éppen egy petersburgi koncertre tartott, amikor a tragikus baleset történt.

 

 


A nyári HammerWorld magazin Adrenaline Mob interjújában Russell Allen így fogalmazott a csapatot az utóbbi években ért szerencsétlenségekről: 


Kellemes meglepetés volt számomra, ami­kor bejelentettétek­ ezt a harmadik nagy­le­­­­mezt, mert AJ Pero dobos (Twisted Sister) 2015 márciusában, a turnétokon bekövetkezett tragikus halála után azt hittem, hogy ezzel vége is az Adrenaline Mobnak...

„Szívesen mondanám azt, hogy legyőzhetetlenek vagyunk és hogy jöhet bármi, mi álljuk a próbát, de ez nem így van. AJ halála lelkileg rettenetesen megrázott minket. Lényegében a szemünk előtt zajlott le a tragédia, a turnébuszon találtunk rá, és akkor már nem volt eszméleténél. Ma is felzaklat, ha eszembe jut. Nem is szívesen beszélek erről.

És ez a tragédia totálisan megváltoztatta az életemet, a látásmódomat, az értékrendemet, mindazt, amit a magánéletemről és a zenélésről gondolok. Ráadásul korábban volt egy nagyon súlyos balesetünk is egy turnén. Kész csoda volt, hogy nem haltunk meg a buszban.

El kellett gondolkodnom azon, hogy mit is jelent az élet, mi az, ami igazán fontos számomra. És ez nem más, mint a családom. Sokáig egyáltalán nem is beszéltünk Mike-kal (Mike Orlando gitáros), nem is nagyon volt miről, mert legbelül mindketten azt gondoltuk, hogy ennek a bandának annyi. Ahogy te is.

Manapság egy zenekarnak csupán az életben tartása is óriási energiákat igényel, és amikor az élet sorozatosan a legnagyobb pofonokat osztja neked, akkor egy idő után azt mondod, hogy tényleg érdemes ezzel ennyit erőlködni? Tudom, hogy ez nagyon negatívan hangzik, de akkoriban tényleg ilyen sötéten láttam mindent."


Dave Z korábban a Trans-Siberian Orchestrával, a Joan Jett And The Blackhearts-szal és Jeff Scott Soto-val is turnézott.

Nyugodj békében, Dave!

Mielőbbi jobbulást kívánunk az összes sérültnek!


 

 

 

ADRENALINE MOB - Gyuricza Barbi személyes búcsúja egy baráttól, David Z-től

szo, 07/15/2017 - 14:05

Egyelőre nincsenek friss infók az Adrenaline Mob tegnapi, floridai közúti balesetéről, amelyben elhunyt David Zablidowsky basszusgitáros, aki a Hammeres Gyuricza Barbi személyes barátja volt. Barbi akkor ismerte meg Dave Z-t, amikor első alkalommal segédkezett a Hammer Concerts stábjának a 2013-as Jeff Scott Soto koncerten. 

 



Gyuricza Barbi jelenleg a cseh Masters Of Rock fesztiválon van, ott értesült a tragédiáról:


"Vannak pillanatok, amikre nincsenek szavak... például, ha egy általad kedvelt zenész eltávozik. Ilyen volt Michael Jackson, Lemmy vagy Prince... De előfordul, hogy olyan szerencsés voltál, hogy találkozhattál is az adott zenésszel, ilyen esetekben sokkal nehezebb feldolgozni a történteket... Számomra ilyen volt Jon Lord, A.J. Pero vagy néhány hónapja Paul O'Neill halálesete. És van, hogy az adott zenészt a barátodnak tekinthetted... Ez a legnehezebb. Ilyenkor a lelked egy része szűnik meg létezni, nem tudod, és nem is akarod felfogni a történteket, csak az üresség, csak a fájdalom marad.

David Z-vel a 2013-as budapesti koncerten találkoztam először, majd legközelebb egy évre rá, szintén Budapesten. Ekkor barátkoztunk össze, és a magyar koncert után egy hetet töltöttem a srácokkal Svájcban és Németországban. Legutóbb most februárban találkoztunk, és még most sem hiszem el, hogy ez volt a legutolsó alkalom, amikor beszélgethettünk.

David remek srác volt, rengeteg személyes emléket őrzök róla. Bárkit meg tudott nevettetni, bárkinek örömmel és teljes szívvel segített. Sorra tolulnak fel emlékképek. Bochumban teli vigyorral próbálta megtanulni azokat az ír sztepp lépéseket, amiket később a Rubix Kube koncerteken mutatott be. Órákat töltöttünk egy bevásárló központban, mert vásárolni volt kedve, és minden egyes általa jónak tartott ruhadarabot le kellett okéznom 'női szemmel'. :)

Volt egy szokása, amit akkor kifejezetten idegesítőnek találtam, minden délután közös edzésre szólított fel mindannyiunkat. Aztán amikor egy ilyen edzés után vettem egy óriás eper shake-t, nemes egyszerűséggel kivette a kezemből, s leette a teljes díszítését, mondván: neki nagyobb szüksége van az energiára! Rengeteget segített az angolommal kapcsolatban, kijavította a hibákat, elmagyarázta a szleng kifejezéseket, de sosem kioktató hangnemben, hanem segítő szándékkal. Mert David egy ilyen srác volt!

De voltak olyan pillanatok is, amikor neki volt szüksége segítségre. Cukorbeteg volt, olyan beépített inzulinadagolóval, ami az Örömódát kezdte el játszani, amikor szüksége volt a gyógyszerre. Azt mondta, azért az Örömódát, mert az mindig arra emlékezteti, hogy az életben a jó dolgokat, az örömet, a boldogságot kell keresni és megtalálni. Bár tudta, hogy az étkezésében az állandóság lenne a legfontosabb, de turnézó zenészként nem tudott az étrendjére odafigyelni, így volt, hogy utazás közben esett le a cukorszintje, s azonnal szénhidrátot kellett szereznünk. Ott, a német autópályán. Azt hittem, annál rosszabb élményem nem lesz Daviddel kapcsolatban... Sajnos tévedtem.

 



Februárban nagyon boldog volt. A pozsonyi SOTO koncert után együtt jöttem velük vissza Budapestre. A menyasszonyáról mesélt, arról, hogy hogy szeretné elhozni Európába egy hosszabb nyaralásra. A segítségemet kérte a programok kapcsán, és megbeszéltük, hogy közösen felfedezzük Budapestet. David nem csak nagyszerű zenész volt, de egy jó lelkű, és szerethető srác is. Rengeteg minden volt még előtte, rengeteg mindent elérhetett volna. Sosem félt semmitől, csak a mának élt, és mindössze boldog akart lenni.

Amikor tegnap este olvastam a híreket, egyből arra gondoltam, hogy 'csak ne ő'... Nem hiszek Istenben, de a Running Wild koncertje alatt végig hozzá imádkoztam... Egyből elküldtem egy emailt egy közös jó barátnak: "Kérlek, mondd, hogy David jól van". A válasz megérkezéséig reménykedtem, reméltem, hogy nem igazak a hírek... Éjjel felébredtem, és arra gondoltam, milyen borzalmas rémálmom volt... De addigra megérkezett a válasz: 'Bárcsak mondhatnám... Elment...'. Felfoghatatlan..."

 

ADRENALINE MOB - Halálos közúti baleset, elhunyt Dave Z basszusgitáros

szo, 07/15/2017 - 07:00

A Russell Allen énekes vezette Adrenaline Mob basszusgitárosa, David Zablidowsky életét vesztette tegnap délután Floridában, miután a csapat defekt miatt az országút szélén álló lakóbuszába belecsapódott egy, az útról lesodródó kamion. Kilenc személy tartózkodott az álló buszban, hatan közülük kórházba kerültek.

Három személy kritikus állapotban van, másik három személy állapota stabil. Egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan kikről van szó, az viszont sajnos biztos, hogy a csapatba idén beszállt  Dave Z (a kép jobb szélén) elhunyt. Az Adrenaline Mob éppen egy petersburgi koncertre tartott, amikor a tragikus baleset történt.

 

 


A nyári HammerWorld magazin Adrenaline Mob interjújában Russell Allen így fogalmazott a csapatot az utóbbi években ért szerencsétlenségekről: 


Kellemes meglepetés volt számomra, ami­kor bejelentettétek­ ezt a harmadik nagy­le­­­­mezt, mert AJ Pero dobos (Twisted Sister) 2015 márciusában, a turnétokon bekövetkezett tragikus halála után azt hittem, hogy ezzel vége is az Adrenaline Mobnak...

„Szívesen mondanám azt, hogy legyőzhetetlenek vagyunk és hogy jöhet bármi, mi álljuk a próbát, de ez nem így van. AJ halála lelkileg rettenetesen megrázott minket. Lényegében a szemünk előtt zajlott le a tragédia, a turnébuszon találtunk rá, és akkor már nem volt eszméleténél. Ma is felzaklat, ha eszembe jut. Nem is szívesen beszélek erről.

És ez a tragédia totálisan megváltoztatta az életemet, a látásmódomat, az értékrendemet, mindazt, amit a magánéletemről és a zenélésről gondolok. Ráadásul korábban volt egy nagyon súlyos balesetünk is egy turnén. Kész csoda volt, hogy nem haltunk meg a buszban.

El kellett gondolkodnom azon, hogy mit is jelent az élet, mi az, ami igazán fontos számomra. És ez nem más, mint a családom. Sokáig egyáltalán nem is beszéltünk Mike-kal (Mike Orlando gitáros), nem is nagyon volt miről, mert legbelül mindketten azt gondoltuk, hogy ennek a bandának annyi. Ahogy te is.

Manapság egy zenekarnak csupán az életben tartása is óriási energiákat igényel, és amikor az élet sorozatosan a legnagyobb pofonokat osztja neked, akkor egy idő után azt mondod, hogy tényleg érdemes ezzel ennyit erőlködni? Tudom, hogy ez nagyon negatívan hangzik, de akkoriban tényleg ilyen sötéten láttam mindent."


Dave Z korábban a Trans-Siberian Orchestrával, a Joan Jett And The Blackhearts-szal és Jeff Scott Soto-val is turnézott.

Nyugodj békében, Dave!

 

 

 

Oldalak

Rockhírock

  • 2017, július 20

    Chester Bennington 41 éves volt, és évek óta küzdött alkohol-, és drogproblémákkal.

    A hírt először a TMZ osztotta meg, a lapnak a Los Angeles-i rendőrség erősítette meg, hogy helyi idő szerint csütörtök délelőtt 9 órakor találtak rá az énekes holttestére,

  • 2017, június 25


    Az earMUSIC kiadó gondozásában The Last Night Of The Electrics címmel július 14-én jelenik meg a brit rock legenda Status Quo koncertanyaga. Az anyagot a tavalyi évben rögzítették, a Status Quo nagyszabású, érzelmileg felfűtött londoni koncertjén, a világhírű

  • 2017, június 16

    Sting brit énekes, dalszövegíró és Wayne Shorter amerikai jazzszaxofonos, zeneszerző kapja idén a zenei világ Nobel-díjaként emlegetett svéd Polar-díjat.

    A híres énekes-dalszerző a kivételes művészi teljesítményekért járó zenei Polar-díjat XVI. Károly

Oldalak